پس از قطع درخت کهنسال در دلفارد-جیرفت:

مسئولین محلی ساردوئیه به دستگاه قضایی احضار شدند 

رییس حوزه قضایی بخش ساردوییه جیرفت از احضار تعدادی از مسئولان محلی به دستگاه قضایی در رابطه با قطع درخت کهنسال در منطقه گردشگری دلفارد جیرفت خبر داد.
کد خبر: ۱۴۱۸۶۴۲

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛احمدرضا عظیم نسب،اظهارداشت:پس ازکسب گزارشی مبنی بر قطع یک درخت کهنسال باقدمت بیش از۲۰۰ساله درمنطقه گردشگری دلفاردجیرفت بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت .

وی بااشاره به اینکه دراین رابطه پرونده قضایی تشکیل وتحقیقات تکمیلی درحال انجام است،افزود: دستگاه قضایی بدون اغماض با عاملین تخریب منابع طبیعی و محیط زیست خصوصا موضوع پرونده فوق برخورد خواهد کرد.

این مقام قضایی با اشاره به بحث ضابطه مند بودن قطع حتی یک درخت،بیان داشت:حق بر محیط زیست سالم از جمله حقوق بشری است که دراسناد بین‌المللی از جمله میثاق بین المللی حقوق مدنی سیاسی و مواد۱۱و۱۲میثاق بین‌المللی حقوق اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار گرفته و اهمیت آن قابل استنباط است و درهمین رابطه قطع درختان بنا بر هر ضرورتی تنها در قالب طرح در کمیسیون خاص ماده هفت قانون حفظ و گسترش فضای سبز ممکن خواهد بود و لذا قطع بدون ضابطه از سوی هر شخص حقوقی  یا شخص حقیقی مصداق تخریب محیط زیست و جرم می‌باشد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها